Jak na papírovou evidenci tržeb?

Využití tzv. papírové evidence tržeb (v zákoně „zvláštní režim“) zavedla novela zákona o evidenci tržeb, účinná od 1. 5. 2020.

AMSP ČR se podařilo prosadit požadavek, aby vládou původně navržená hranice 200 000 Kč pro povolení zvláštního režimu byla zvýšena na 600 000 Kč příjmů v hotovosti za poslední 4 bezprostředně předcházející kalendářní čtvrtletí. Nejmenší živnostníci si tak nebudou muset pořizovat zařízení k evidování tržeb, připojení k internetu a tiskárnu účtenek. Je pouze na jejich uvážení (při splnění dalších podmínek uvedených níže), zda budou evidovat elektronicky nebo papírovými účtenkami.

Jak postupovat při žádosti o povolení evidovat tržby ve zvláštním režimu naleznete ZDE.

Konference k zavedení 3. a 4. fáze EET

Ministerstvo financí, Finanční správa ČR a AMSP ČR pořádají společné konference k EET spojené s veletrhem nabídek efektivních elektronických řešení evidence tržeb. Konference s názvem „3. a 4. fáze EET: Papír nebo mobil?“ nabídnou nejnovější informace a praktické rady pro podnikatele, jak se na evidenci tržeb připravit. Návštěvníci budou mítrovněž možnost pokládat řečníkům otázky a zapojovat se do diskuzí. Vstup volný po předchozí registraci.

 

Kompletní informace k jednotlivým termínům bubou postupně zveřejňovány:

 

  • 7. února, Praha

14:30 - 18:00 h., PVA Expo Praha Letňany v rámci veletrhu Střechy Praha

Pozvánku s programem naleznete ZDE.

Registrace ZDE.

 

  • 21. února, Ostrava
9:00 - 13:00 h., Clarion Congress Hotel Ostrava, Zkrácená 2703, 700 30 Ostrava-jih

Pozvánku s programem naleznete ZDE.

Registrace ZDE.

 

  • 20. března, Brno

9:00 - 13:00 h., AVANTI Hotel, Střední 61, 602 00 Brno-Královo Pole

Pozvánku s programem naleznete ZDE.

Registrace ZDE.


 

  • 3. dubna, Liberec

 

 


Autentizace pro 3. a 4. fázi EET

Pro všechny, koho se týká elektronická evidence tržeb OD 1.5.2020, platí povinnost AUTENTIZACE (tj. získání přístupu umožňujícího registraci k EET). Ta je možná již nyní a není vhodné ji nechávat na poslední chvíli. Kroky k úspěšné autentizaci naleznete ZDE.

Aktuality

Plnění povinnosti evidence tržeb bylo pozastaveno pro všechny fáze EET

Prezident republiky podepsal 26. 3. 2020 zákon č. 137/2020 Sb. Zákon o některých úpravách v oblasti evidence tržeb v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu, který pozastavuje povinnost evidence tržeb, a to po dobu stavu nouze a následujících tří měsíců. Zákon byl vyhlášen ve sbírce 27. 3. 2020 a tímto dnem nabývá účinnosti.

Znamená to mj. následující:

-       žádný poplatník bez ohledu na to, do které fáze evidence tržeb spadá, nebude muset evidovat své tržby a tato povinnost nebude vymáhána. Toto se týká jak elektronické evidence tržeb, tak evidence tržeb ve zvláštním režimu

-       v období 3 měsíců ode dne ukončení nouzového stavu nejsou poplatníci povinni plnit evidenční povinnost a povinnost umístit informační oznámení v místě, kde se běžně uskutečňují evidované tržby;

-       poplatníkům, kteří mají zájem evidovat tržby ve zvláštním režimu se doporučuje, aby vyčkali s podáním žádosti o povolení pro evidování tržeb v tomto režimu do ukončení nouzového stavu;

-       autentizační údaje - poplatníkům, kteří nemají možnost podat žádost o autentizační údaje elektronicky nebo z jakéhokoli důvodu této možnosti nevyužijí, se doporučuje, aby odložili osobní návštěvy finančního úřadu a podání žádosti ústně do protokolu na dobu po ukončení nouzového stavu;

-       totéž platí u poplatníků, kteří mají v úmyslu žádat o autentizační údaje z toho důvodu, že své původní údaje zapomněli či ztratili a nemohou se tak přihlásit do webové aplikace Elektronická evidence tržeb (např. pro účely vygenerování nového pokladního certifikátu a jeho výměny za expirovaný certifikát či pro účely oznámení změny údajů o provozovnách).

Blíže viz: https://www.etrzby.cz/cs/novinky_1514


Zpět

close
detail