Jak na papírovou evidenci tržeb?

Využití tzv. papírové evidence tržeb (v zákoně „zvláštní režim“) zavedla novela zákona o evidenci tržeb, účinná od 1. 5. 2020.

AMSP ČR se podařilo prosadit požadavek, aby vládou původně navržená hranice 200 000 Kč pro povolení zvláštního režimu byla zvýšena na 600 000 Kč příjmů v hotovosti za poslední 4 bezprostředně předcházející kalendářní čtvrtletí. Nejmenší živnostníci si tak nebudou muset pořizovat zařízení k evidování tržeb, připojení k internetu a tiskárnu účtenek. Je pouze na jejich uvážení (při splnění dalších podmínek uvedených níže), zda budou evidovat elektronicky nebo papírovými účtenkami.

Jak postupovat při žádosti o povolení evidovat tržby ve zvláštním režimu naleznete ZDE.

Konference k zavedení 3. a 4. fáze EET

Ministerstvo financí, Finanční správa ČR a AMSP ČR pořádají společné konference k EET spojené s veletrhem nabídek efektivních elektronických řešení evidence tržeb. Konference s názvem „3. a 4. fáze EET: Papír nebo mobil?“ nabídnou nejnovější informace a praktické rady pro podnikatele, jak se na evidenci tržeb připravit. Návštěvníci budou mítrovněž možnost pokládat řečníkům otázky a zapojovat se do diskuzí. Vstup volný po předchozí registraci.

 

Kompletní informace k jednotlivým termínům bubou postupně zveřejňovány:

 

  • 7. února, Praha

14:30 - 18:00 h., PVA Expo Praha Letňany v rámci veletrhu Střechy Praha

Pozvánku s programem naleznete ZDE.

Registrace ZDE.

 

  • 21. února, Ostrava
9:00 - 13:00 h., Clarion Congress Hotel Ostrava, Zkrácená 2703, 700 30 Ostrava-jih

Pozvánku s programem naleznete ZDE.

Registrace ZDE.

 

  • 20. března, Brno

9:00 - 13:00 h., AVANTI Hotel, Střední 61, 602 00 Brno-Královo Pole

Pozvánku s programem naleznete ZDE.

Registrace ZDE.


 

  • 3. dubna, Liberec

 

 


Autentizace pro 3. a 4. fázi EET

Pro všechny, koho se týká elektronická evidence tržeb OD 1.5.2020, platí povinnost AUTENTIZACE (tj. získání přístupu umožňujícího registraci k EET). Ta je možná již nyní a není vhodné ji nechávat na poslední chvíli. Kroky k úspěšné autentizaci naleznete ZDE.

Aktuality

Přichází čas provést autentizaci a registraci k EET pro 3. a 4. fázi EET začínající 1. 5. 2020

Již nyní je možné požádat o AUTENTIZAČNÍ ÚDAJE, které potřebuje každý podnikatel k registraci do EET, jehož se elektronická evidence týká od 1. 5. 2020. Je lépe nenechávat registraci na poslední chvíli, aby se podnikatelé vyhnuli případným čekacím frontám na finančních úřadech a mohli si v klidu zprovoznit a vyzkoušet zařízení k evidování tržeb. Autentizace se netýká těch, kteří mohou požádat o povolení tzv. papírové evidence tržeb.

 

Kroky k úspěšné autentizaci jsou následující:

  1. O autentizační údaje je možné požádat dvěma způsoby. Prvním z nich je zažádat elektronicky na Daňovém portálu a poté budou podnikateli zaslány do datové schránky. Druhou možností je osobně požádat na libovolném finančním úřadě, kde podnikatel obdrží údaje na místě v zapečetěné obálce.
  2. Podnikatel se pomocí získaných autentizačních údajů následně přihlásí do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. Zde je nutné, aby před zahájením evidence vyplnil údaje o všech provozovnách, z nichž plynou evidované tržby. Poté v dané aplikaci získá digitální certifikát.
  3. Certifikát je nutné nainstalovat do pokladního zařízení, prostřednictvím kterého bude podnikatel evidovat tržby.
  4. Následně si podnikatelé mohou otestovat funkčnost pokladního zařízení s nainstalovaným certifikátem.


Podrobné informace, jak postupovat při registraci do webové aplikace „Elektronická evidence tržeb“ a správě provozoven najdete v přiloženém dokumentu Finanční správy a dále na https://www.etrzby.cz/cs/pred-zahajenim-evidence-trzeb

 

Zpět

close
detail