odklad elektronické evidence tržeb na 1.1.2023

Vláda dnes na návrh Ministerstva financí schválila odklad všech čtyř fází elektronické evidence tržeb na 1. ledna 2023. Podnikatelé, kteří budou chtít své tržby elektronicky evidovat dobrovolně, tak budou moci činit i nadále. Ministerstvo financí k tomuto kroku přistoupilo na základě pečlivého zhodnocení nejaktuálnější zdravotní situace, výhledu ekonomického vývoje a po dnešní konzultaci se všemi podnikatelskými svazy, asociacemi a komorami.

„Hlavním cílem elektronické evidence tržeb vždy bylo narovnání podnikatelského prostředí. V tuto chvíli je však prioritou samotná záchrana podnikání. Zjednodušeně řečeno, pokud vám zatéká do podkroví, nebudete zastřihávat anglický trávník. Až střechu opravíte, můžete se zase pustit do zahrady,“ vysvětluje své rozhodnutí ministryně Alena Schillerová. „Elektronická evidence tržeb je úspěšným projektem a dnešní konzultace s podnikateli nám potvrdila, že má stále jejich silnou podporu, byť s odkladem vzhledem k současné zdravotní situaci plně souhlasí“ dodává ministryně financí.

 

zdroj: ŽUROVEC, Michal, tisková zpráva Ministerstva financí ČR, [16. 10. 2020]

Jak na papírovou evidenci tržeb?

EET odložena do 31. 12. 2020

Prezident republiky 28. 5. 2020 podepsal odložení EET pro všechny vlny do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května 2020, tj. řemeslníci , kadeřníci a zbývající obory, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

AMSP ČR připravuje na konec roku 2020 informační akce v regionech pro cílové skupiny podnikatelů pro 3. a 4. vlnu.

Využití tzv. papírové evidence tržeb (v zákoně „zvláštní režim“) zavedla novela zákona o evidenci tržeb, účinná od 1. 5. 2020.

AMSP ČR se podařilo prosadit požadavek, aby vládou původně navržená hranice 200 000 Kč pro povolení zvláštního režimu byla zvýšena na 600 000 Kč příjmů v hotovosti za poslední 4 bezprostředně předcházející kalendářní čtvrtletí. Nejmenší živnostníci si tak nebudou muset pořizovat zařízení k evidování tržeb, připojení k internetu a tiskárnu účtenek. Je pouze na jejich uvážení (při splnění dalších podmínek uvedených níže), zda budou evidovat elektronicky nebo papírovými účtenkami.

Jak postupovat při žádosti o povolení evidovat tržby ve zvláštním režimu naleznete ZDE.

Autentizace pro 3. a 4. fázi EET

EET odložena do 31. 12. 2020

Prezident republiky 28. 5. 2020 podepsal odložení EET pro všechny vlny do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května 2020, tj. řemeslníci , kadeřníci a zbývající obory, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

AMSP ČR připravuje na konec roku 2020 informační akce v regionech pro cílové skupiny podnikatelů pro 3. a 4. vlnu.

 

Pro všechny, koho se týká elektronická evidence tržeb OD 1.5.2020, platí povinnost AUTENTIZACE (tj. získání přístupu umožňujícího registraci k EET). Ta je možná již nyní a není vhodné ji nechávat na poslední chvíli. Kroky k úspěšné autentizaci naleznete ZDE.

Aktuality

Program konference EVIDENCE TRŽEB V PRAXI, 25.10.2016 v Praze

Rádi bychom Vás seznámili s programe konference s názvem EVIDENCE TRŽEB V PRAXI, kterou pořádá AMSP ČR ve spolupráci s Ministerstvem financí a Finanční správou. Na konferenci se samozřejmě dozvíte nejnovější informace a praktické rady, jak se na evidenci tržeb připravit a pokládat vlastní otázky vystupujícím. Souběžně s konferencí proběhne již avizovaný veletrh, na němž se představí firmy poskytující pokladní systémy a zařízení pro evidenci tržeb. Na veletrhu nebude chybět ani info stánek Ministerstva financí a Finanční správy, na kterém budou metodici EET k dispozici pro zodpovídání jednotlivých dotazů.


9:00 – 10:00 REGISTRACE (vchod č. 5)

10:00 - 10:30 ÚVODNÍ SPOLEČENSKÝ BLOK

Andrej Babiš, ministr financí
Alena Schillerová, náměstkyně ministra financí pro daně a cla
Karel Havlíček, předseda AMSP ČR

10:30- 12:00 ODBORNÝ BLOK MINISTERSTVA FINANCÍ + DISKUSE

Náměstkyně ministra financí Alena Schillerová
Generální ředitel GFŘ Martin Janeček
Ředitel sekce informatiky GFŘ Jiří Fridrich
Metodici MF, FS

V tomto bloku bude vysvětleno, koho a jakých transakcí se evidence týká a jak celý systém funguje. Dále bude detailně popsán harmonogram evidence a také kroky, jak se přihlásit k EET (podání žádosti o autentizační údaje a jejich vydání přihlášení se na portál EET, zaevidování provozoven, stažení certifikátů, udělení přístupů). Během diskuze budou zodpovězeny nejčastější dotazy.

12:00 – 13:00 PŘESTÁVKA – OBĚD

13:00 – 14:30 BLOK AMSP ČR – PREZENTACE DODAVATELŮ POKLADNÍCH ŘEŠENÍ PRO EET

14:30 – 15:30 TECHNICKÉ ASPEKTY, KONTROLY A SANKCE + DISKUSE

Generální ředitel GFŘ Martin Janeček
Metodici MF, FS

V této části bude vysvětleno, jak řešit situace, které mohou při evidenci tržeb nastat. V tomto bloku zazní také informace o technickém zabezpečení či o průběhu kontrol a možných sankcích, které podnikateli za porušení zákona hrozí. Během diskuze budou zodpovězeny nejčastější dotazy.

9:00 – 17:00 Po celý den bude probíhat expozice pokladních řešení a doprovodný program.


Program konference ke stažení naleznete ZDE.

Z organizačních důvodů je nezbytné se na akci předem registrovat. Registrace ZDARMA je možná online na adrese www.amsp.cz/modules/forms/index.php?idf=240.

Přílohy

 

pozvánka EET Praha

Pozvánka ke stažení ve formátu PDF

Zpět

close
detail