INFOLINKA k evidenci tržeb spuštěna!

Od pondělí 1. srpna funguje infolinka k elektronické evidenci tržeb, kterou zřídila Finanční správa pro dotazy podnikatelské i široké veřejnosti. Ty zodpovídají proškolení zaměstnanci Finanční správy. Metodické dotazy týkající se evidence tržeb budou operátoři zodpovídat na telefonním čísle 225 092 392 v pracovních dnech od 9:00 do 17:00 hodin.

AUTENTIZACE od 1.9.2016

Pro všechny, koho se týká evidence tržeb OD 1.12.2016 (tedy UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ a POHOSTINSTVÍ) platí nutnost AUTENTIZACE (tj. registrace k EET). Ta je možná již nyní a není vhodné ji nechávat na poslední chvíli, i kvůli možné přehlcenosti systému. Kroky k úspěšné autentizaci naleznete ZDE.

Aktuality

Informace GFŘ k povinnostem v EET po rozhodnutí Ústavního soudu - drtivá většina povinností platí i nadále beze změn.

Dne 16. ledna 2018 byl zveřejněn ve Sbírce zákonů nález Ústavního soudu, týkající se zákona o evidenci tržeb. Konkrétně se dopady rozsudku promítly do odložení spuštění 3. a 4. fáze EET, zrušení povinnosti evidovat platby kartou a zrušení povinnosti uvádět na účtence DIČ. Drtivá většina povinností plynoucích stávajícím poplatníkům ze zákona o evidenci tržeb platí i nadále beze změn.

Poplatníci provádějící činnosti spadající do 3. a 4. fáze nemusí začít evidovat tržby od 1. března, resp. od 1. června 2018. Přesný termín startu 3. a 4. fáze evidence tržeb vyplyne po  schválení novely zákona o evidenci tržeb.

S účinností od 1. března 2018 nemusí být na účtence uvedeno daňové identifikační číslo (DIČ) poplatníka. A to nejen DIČ poplatníka, který tržby eviduje, ale též DIČ pověřujícího poplatníka. Samotná povinnost zasílat údaj o DIČ datovou zprávou do systému Finanční správy však zůstává zachována. Opět i zde záleží čistě na rozhodnutí evidujícího poplatníka, zda bude DIČ na účtence dobrovolně uvádět dál i po 1. březnu 2018, anebo provede změnu v nastavení svého pokladního systému.

Rozhodnutím Ústavního soudu se nic nemění na tom, že plátce DPH musí uvádět DIČ na daňových dokladech. Pokud má plátce DPH povinnost vystavit daňový doklad a vystavoval v těchto případech společný doklad obsahující povinné náležitosti daňového dokladu podle zákona o DPH a zároveň povinné údaje dle zákona o evidenci tržeb, bude muset nadále své DIČ na tomto společném dokladu uvádět. Poplatník se však může rozhodnout pro řešení, kdy bude vystavovat doklady dva (daňový doklad s DIČ a doklad pro EET bez DIČ).

V reakci na změny vyvolané nálezem Ústavního soudu budou provedeny nezbytné úpravy metodiky vztahující se k evidenci tržeb, a to k 1. březnu 2018, od kdy nastávají účinky uvedených změn. Aktualizace informací dostupných na webových stránkách www.etrzby.cz bude probíhat průběžně a AMSP ČR o nich bude informovat.

AMSP ČR nadále usiluje o vynětí tržeb podnikatelů s ročním příjmem do 500 tisíc Kč z povinnosti evidovat tržby a bude jednat i o dalších úpravách v rámci přípravy novely zákona o evidenci tržeb.

Úplné znění informace GFŘ naleznete ZDE

 

 

Zpět

close
detail